Sól himalajska – jak wykorzystać ją jako źródło minerałów?

Sól himalajska – jak wykorzystać ją jako źródło minerałów?

Sól himalajska jest naturalną, nieprzetworzoną solą, która jest szeroko stosowana w medycynie ajurwedyjskiej od tysięcy lat. Od dawna uznawana jest za skuteczny środek na różne dolegliwości, w tym przeziębienia i grypę, astmę, artretyzm, pasożyty jelitowe i bezsenność. Sól himalajska zawiera ponad 100 minerałów, w tym minerały śladowe, takie jak żelazo, wapń, magnez i jod. Minerały te zapewniają szeroki zakres korzyści zdrowotnych, w tym pomagają zrównoważyć pH organizmu (równowaga kwasowo-zasadowa), zmniejszają stany zapalne i hamują wzrost komórek nowotworowych.

Różowa sól himalajska jako ważny element diety

Sól himalajska różowa link jest korzystnym dodatkiem do Twojej diety i ma szereg korzyści zdrowotnych. Jest pozyskiwana z kopalni soli znajdujących się w pobliżu Gór Himalajskich. Sól ta słynie ze swoich właściwości leczniczych i jest znana jako lepsza alternatywa dla soli morskiej czy stołowej. Jest ona stosowana w medycynie alternatywnej do leczenia takich schorzeń jak astma i wysokie ciśnienie krwi. Zawiera minerały śladowe, które pomagają promować zdrowy przepływ krwi w całym organizmie.

sól himalajska różowa

Sól himalajska czarna – jak można ją wykorzystać?

Sól himalajska czarna ma wiele podobnych właściwości do różowej. To czyni ją doskonałym dodatkiem do wielu potraw. Jest bogata w magnez i potas, co sprawia, że jest doskonałym dodatkiem do dań, które są ubogie w te składniki odżywcze. Jest również bogata w wapń, chrom i mangan.
Ze względu na obecność składników odżywczych jest stosowana w celu regulacji ciśnienia krwi, redukcji schorzeń skórnych, a także przy leczeniu kamicy nerkowej. Pomaga wyregulować poziom wody w organizmie.