Otyłość a nadciśnienie

Otyłość a nadciśnienie

Otyłość jest jedną z najczęstszych przypadłości cywilizacyjnych. Jest problemem głównie państw wysokorozwiniętych, o najwyższym poziomie życia, a bezpośrednio wiąże się z pozbawionym ruchu i bogatym w złą dietę stylem życia. Każdy dodatkowy kilogram wpływa na wzrost zagrożenia wieloma groźnymi chorobami, do których zalicza się przede wszystkim wysokie ciśnienie krwi.

Aktywność fizyczna, czyli zdrowie bez recepty.
Zwiększona aktywność fizyczna pomaga uporać się z dwoma problemami zdrowotnymi: wysokim ciśnieniem krwi i otyłością. Dodatkowo wzmacnia i poprawia kondycję organizmu oraz wygląd, więc warto zacząć się ruszać. O tym, że codzienna dawka ruchu pozwala uniknąć konieczności zażywania tabletki na nadciśnienie (zapoznaj się z ofertą) świadczą wyniki badań, które jednoznacznie pokazują, że już po 3-4 tygodniach zwiększonej aktywności fizycznej wyraźnie spada poziom spoczynkowego ciśnienia krwi. Co więcej, istnieje coś takiego, jak powysiłkowy spadek ciśnienia, co oznacza, że już po jednorazowym wysiłku fizycznym poziom ciśnienia krwi się poprawia.

Ruch, dieta, zioła na nadciśnienie.
Trzy wymienione komponenty mają bardzo pozytywny wpływ na cały organizm. Regularna aktywność fizyczna przyczynia się do utraty wagi musi jednak iść w parze z racjonalną dietą, w której dominują świeże warzywa i kasze. Warto przy okazji wspomóc się dostępnymi bez recepty ziołami, w formie przypraw lub naparów, które często są smacznym i bardzo aromatycznym dodatkiem.